Iedere dag van 18.30 - 19.30 uur komen parochianen  in de kapel samen voor  Stille aanbidding.

Een prima gelegenheid voor wie stilte en innerlijke rust positief wil ervaren als een echte weldaad.

De kapel is open voor u, ook al komt u voor 5 minuten.

Je hoeft niet perse katholiek te zijn om in de kapel te komen.

Als u de stilte en katholiekgeloof respecteerd, bent u altijd van harte welkom

Op dinsdag zingen we tussen de stilte door een paar Taize liederen

Maar wat is nu eigenlijk Stille Aanbidding

Aanbidding van het Allerheiligste is de mogelijkheid om in stilte te bidden bij het tabernakel of voor het uitgestelde Allerheiligste;

dit is het eucharistische Brood: Jezus zelf. Stille aanbidding van het Heilig Sacrament is een moment bij uitstek om tot gebed tot God te komen.

 
In de aanbidding kun je Gods aanwezigheid ervaren, niet alleen in jezelf of in zijn Woord, je erkent ook de sacramentele aanwezigheid van Jezus in het eucharistische Brood. Het is goed om daaraan ook uitdrukking te geven in houding en gebaren.

 
BIDDEN
Bidden is met heel je hart bij God zijn; luisteren en praten. Hoe kun je bij God zijn? Begin met je in Gods tegenwoordigheid te stellen. Dat betekent: realiseer je dat God jou hoort en ziet, dat Hij in jou is, dat Hij je bestaan draagt. Hij is in het diepste van je hart. Probeer daar zelf ook te komen: maak het stil in je, geef je over aan Hem. Neem hiervoor de tijd. Bij God zijn, is het voornaamste van bidden.

Tijdens de aanbidding kun je allles bij Jezus brengen. Wanneer je je  laat leiden door de heilige Geest, zul je soms grote vreugde mogen  beleven en een diepe rust die je sterkt in je geloof en leven.

 
AANBIDDING VAN HET ALLERHEILIGSTE
Aanbidding is een bijzondere vorm van gebed. Het is de nederige en bevrijdende erkenning dat jij maar een klein schepsel bent, uit het Niets, en dat God Alles is. In de aanbidding erken je dat jij alleen bestaat omdat Hij je uit liefde gewild heeft en wil. Net als Jezus zeg je: 'Ik prijs en dank u Vader, omdat ... ' Aanbidding is nauw verbonden met de eucharistie. Je kunt mediterend luisteren naar Gods Woord dat die dag verkondigd werd. Je kunt je aansluiten bij het grote dankgebed waarmee de priester Gods heilsdaden verkondigde.
 
In de aanbidding mag je delen in de ervaring van de Emmausgangers: zij vertelden wat hen overkomen was, hun verwachtingen, teleurstelling, hun onzekerheid en ongeloof. Doe dat ook. De Verrezene helpt hen om hun belevenissen te zien in het licht van de Schrift. Laat je ook door Hem de Schrift uitleggen. Hun hart begint warm te worden. Zij vragen Hem bij hen te blijven. Doe dat ook.